Z Internetu do TV. 22 lipca na ekrany telewizyjne wejdzie kampania edukacyjna „Po pierwsze farmaceuta”

W kwietniu 2019 r. Fundacja Aflofarm i Naczelna Izba Aptekarska rozpoczęły pierwszą w historii ogólnopolską kampanię wizerunkową zawodu farmaceuty pod nazwą „Po pierwsze farmaceuta”. Dotychczas spot promujący akcję dostępny był przede wszystkim w Internecie, od 22 lipca br. wyświetlany zostanie na stacjach Grupy TVN.

Celem kampanii „Po pierwsze farmaceuta”, pod honorowym patronatem Ministra Zdrowia jest pokazanie Polakom, że farmaceuta to nie tylko sprzedawca leków, ale przede wszystkim ekspert w dziedzinie farmakologii i zdrowia.
Tomasz_Furman_Fundacja_Aflofarm_mini - Kopia.png

"W blisko 14 tys. polskich aptek pracuje w sumie 27 tys. farmaceutów. Polacy spotykają ich każdego dnia, dlatego warto żeby wiedzieli w czym jeszcze – poza sprzedażą leku – mogą im pomóc. Naszym zdaniem, obecność farmaceutów w systemie opieki zdrowotnej w Polsce jest niedoceniana, dlatego chcemy przybliżyć pacjentom rolę i codzienne obowiązki farmaceutów oraz pokazać, jak korzystać z ich fachowej wiedzy" - mówi Tomasz Furman, prezes zarządu Fundacji Aflofarm.
 
 
Tomasz_Furman_Fundacja_Aflofarm_mini.png

"Nie możemy pozwolić na to, aby możliwości i wiedza farmaceutów były dalej marnowane. Poprzez kampanię chcemy pokazać, że farmaceuta to przede wszystkich specjalista z dziedzinie farmakoterapii, a zakres świadczonych przez niego usług to coś więcej, niż wydawanie leków. Farmaceuci to profesjonaliści udzielający dziennie nawet dwóch milionów porad. Są więc bardzo ważnym i nieodłącznym elementem systemu ochrony zdrowia, wspierającym pracę lekarza. Nadszedł czas, aby ich praca została dostrzeżona oraz doceniona" - mówi prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej Elżbieta Piotrowska-Rutkowska.

 

Punktem wyjścia  kampanii były badania przeprowadzone przez niezależną agencję Biostat  na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej, którego wyniki zawarto w raporcie „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019”, dostępnym na stronie popierwszefarmaceuta.pl. To pierwsze tak kompleksowe badanie, w którym wzięli udział nie tylko farmaceuci, lecz również pacjenci.
W ramach kampanii, oprócz spotu głównego, powstały także trzy animowane filmy edukacyjne promujące zawód farmaceuty. Pierwszy z nich pokazuje dokładnie w czym farmaceuta może pomóc pacjentowi. Kolejny przybliża edukacyjną drogę, którą każdy z przyszłych farmaceutów musi pokonać. Trzeci film edukacyjny, przedstawia postać farmaceuty szpitalnego – specjalisty odpowiedzialnego za leczenie farmakologiczne pacjentów w szpitalach. Publikacja ostatniego czwartego spotu, zaplanowana została na początek sierpnia. Film poruszy temat opieki farmaceutycznej i pokaże, jaką rolę może odgrywać farmaceuta w polskim systemie opieki zdrowotnej, o ile rozwiązanie to zostanie wprowadzone w naszym kraju w sposób systemowy.
Kampania „Po pierwsze farmaceuta” cieszy się dużym zainteresowaniem w Internecie. Wspiera ją również Minister Zdrowia Łukasz Szumowski, który wyraził oficjalną zgodę na nadanie jej honorowego patronatu Ministra Zdrowia. Logo Ministerstwa Zdrowia zostało umieszczone i wyróżnione na materiałach informacyjnych i filmach edukacyjnych, które są rozpowszechniane w ramach kampanii.
 
Emisja głównego spotu wizerunkowego „Po pierwsze farmaceuta” w telewizji jest kolejnym działaniem realizowanym w ramach promocji inicjatywy. Emisja spotu rozpocznie się 22 lipca na kanałach Grupy TVN: TVN, TVN7, TTV, TVN Style, TVN Turbo, TVN Fabuła oraz HGTV.
 
Akcję edukacyjną zakończy merytoryczna debata na temat przyszłości zawodu farmaceuty w Polsce, która odbędzie się 26 września, podczas Ogólnopolskiego Dnia Aptekarza.
Więcej o kampanii na stronie: popierwszefarmaceuta.pl oraz na profilu Facebook.

O kampanii „Po pierwsze farmaceuta”

Kampania edukacyjna „Po pierwsze farmaceuta”, prowadzona wspólnie przez Naczelną Izbę Aptekarską i Fundację Aflofarm, ma za zadanie wzmocnić i poprawić wizerunek zawodu farmaceuty w Polsce. Farmaceuci to profesjonalny, wykwalifikowany personel, który dziennie udziela 2 mln porad. Pacjenci mogą skorzystać z profesjonalnych usług blisko 27 tys. aptekarzy pracujących w ok. 14 tys. aptek. Apteki to najłatwiej dostępny element systemu ochrony zdrowia bez konieczności wcześniejszego umawiania terminu wizyty. Mogą być pierwszym miejscem, do którego pacjenci udają się po poradę.
Kampania będzie realizowana przy użyciu różnorodnych środków i kanałów komunikacji. W jej ramach planowana jest emisja spotu promującego zawód farmaceuty oraz dodatkowych spotów edukacyjnych, a także szereg innych działań promocyjnych, zarówno off- jak i online. Zachęcamy do śledzenia kampanii na Facebooku (facebook.com/popierwszefarmaceuta) oraz na stronie internetowej: www.popierwszefarmaceuta.pl.

O Fundacji Aflofarm

Fundacja Aflofarm została powołana do życia w celu wspierania ochrony zdrowia i jakości życia przyszłych pokoleń Polaków poprzez promocję profilaktyki zdrowotnej i aktywnego stylu życia oraz popularyzowanie wiedzy z zakresu farmacji i medycyny. Poprzez swoją działalność Fundacja Aflofarm chce także wspierać badania i inicjatywy, które przyczyniają się do rozwoju nauki w tych dziedzinach.
Oprócz głównego celu, Fundacja realizuje cele poboczne, które w dłuższej perspektywie przekładają się na jakość życia ludzi w otaczającym nas świecie. Takimi celami są m.in. walka z nikotynizmem, wsparcie placówek medycznych i wsparcie środowisk naukowych i grup zawodowych z obszaru farmacji i medycyny. Mamy nadzieję, że poprzez naszą działalność dołożymy kolejną cegiełkę do budowania ogólnego dobrobytu, a także kreowania zdrowych i właściwych postaw społecznych.

O Naczelnej Izbie Aptekarskiej

Naczelna Izba Aptekarska jest organem samorządu zawodu aptekarskiego i reprezentuje zawodowe, społeczne i gospodarcze interesy ponad 30 tys. farmaceutów. NIA sprawuje pieczę i nadzór nad należytym wykonywaniem zawodu farmaceuty, który ma na celu ochronę zdrowia publicznego.
Wśród najważniejszych obowiązków Naczelnej Izby Aptekarskiej należy wymienić m.in.: reprezentowanie zawodu aptekarza i obronę jego interesów, troskę o zachowanie godności i niezależności zawodu, integrację środowiska zawodowego farmaceutów. Naczelna Izba Aptekarska została utworzona w 1991 r. na mocy ustawy o Izbach Aptekarskich. Organami NIA są m.in. Krajowy Zjazd Aptekarzy i Naczelna Rada Aptekarska, którą tworzą: Prezes NRA, prezesi okręgowych rad aptekarskich oraz członkowie wybrani przez Krajowy Zjazd Aptekarzy. Naczelna Rada Aptekarska wybiera spośród swoich członków Prezydium, które podejmuje decyzje i zajmuje stanowiska w sprawach załatwianych przez organy samorządu zawodowego.

Udostępnij materiał w

Aktualne wydanie

Podaj adres email
I nie przegap więcej żadnego wydarzenia

POMÓŻCIE!!!

Nowości produktowe dla farmacji

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Katalog firm

Współpracujemy z

  • ŚPK_logo_2013.jpg http://www.kosmetyka.farmacom.com.pl/
  • pio.jpg http://www.pio.org.pl/
  • logo instytutu magazynowania.jpg http://www.ilim.poznan.pl/
  • urpl.jpg http://www.urpl.gov.pl/
  • romaco-logo.jpg http://www.infarma.pl/
  • GIF - LOGO.jpg http://www.gif.gov.pl/
  • image002.jpg http://www.ispe.org.pl
  • pasmi.jpg http://www.pasmi.pl
  • Inst_Farmaceutyczny_logo.jpg http://www.ifarm.waw.pl
  • jci1.jpg http://www.jagiellonskiecentruminnowacji.pl/
  • ptfarm-małe.jpg http://www.ptfarm.pl
  • pzppf.jpg http://www.producencilekow.pl
  • logo NIL.jpg http://www.nil.gov.pl
  • IG GARMACJA POLSKA.jpg http://www.farmacja-polska.org.pl