W październiku największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna – jej wydatki reklamowe stanowiły 40% wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, na trzecim – finansowa.
Wydatki reklamowe w podziale na media
Wszystkie branże zainwestowały najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach farmaceutycznej i finansowej było to ponad 30% budżetu reklamowego. W branży motoryzacyjnej budżet lokowany był proporcjonalnie we wszystkich mediach.
Branża |
Farmaceutyczna |
Handlowa |
Finansowa |
Motoryzacyjna |
Telekomunikacyjna |
Wydatki |
468,2 mln zł |
356,4 mln zł |
124,6 mln zł |
123,4 mln zł |
103,3 mln zł |
Wydatki w październiku 2017 według oficjalnych cenników reklamowych netto
Najwięksi reklamodawcy: branża farmaceutyczna
W rankingu największych reklamodawców z branży farmaceutycznej pierwsze miejsce zajmuje Aflofarm z budżetem wynoszącym ponad 113 mln zł. Kolejne miejsca należą do USP Zdrowie oraz Polpharmy.
Marki o największych wydatkach reklamowych: farmacja
Reklamodawcy z sektora farmaceutycznego największe budżety reklamowe ulokowali w produktach Ibuprom oraz Gripex firmy USP Zdrowie. W pierwszej trójce znalazł się także Voltaren (Novartis).
Marka |
Ibuprom |
Gripex |
Voltaren |
Molekin D3 |
Neosine |
Wydatki |
8,9 mln zł |
8,3 mln zł |
124,6 mln zł |
7,8 mln zł |
6,6 mln zł |
Wydatki w październiku 2017 według oficjalnych cenników reklamowych netto
Źródło: www.imm.com.pl